woensdag 23 november 2011

Erg

Het woord erg. Ik heb 'erg' veel woorden gekoppeld aan het woord erg. Door iets erg te vinden, durf ik er niet meer in te zien. Het was simpel-weg 'te erg'. Ogen sluiten, gezicht afkeren naar rechts, bam in de mind.
Een vertaling van 'ik vind het erg' is 'I do mind". I am doing the mind; ik doe de mind.
Dus iets erg vinden is de mind doen. Ik doe een oordeel, ik plaats een oordeel (het erg vinden), en leef vervolgens dit oordeel, is dit oordeel als de mind doen.

Waar heb ik het woord erg aan gekoppeld?

Eng - Ing
Erg is eng, zo eng dat ik er niet durfde in te zien.
Eng zag ik gelijk gekoppeld aan Ing. Dus erg is eng is Ing is zo eng dat ik er niet durfde in te zien, in Ing, dus in mezelf.

Moeder
Gekoppeld aan moeder, aan de situatie met moeder. Zo erg dat ik er niet in durfde te zien (zie vorige blog).
"Het is te erg". Verraad. Dus moeder wordt weg geduwd, en daarmee duw ik mezelf weg, de gelijkenis.
En zie ik niet in hoe ik het patroon voortzet in mezelf als zelf-verraad, en dus mezelf constant bevestig in zelf-verraad is bevestigen in/als de mind.

Er - Hier
Erg gekoppeld aan er, hier. Dus Hier is erg, zo erg dat ik niet durf te zien, niet durf hier te zijn.
Dus niet zien, niet hier zijn, dus waar ben ik, daar, in de mind.

Ergens-nergens
Het is ergens het is nergens, het moet ergens zijn maar waar? 'Het' als 'het zien' als ikzelf? Ik moet ergens zijn maar waar? Ik ben ergens ik ben nergens. Welke meteen brengt naar de volgende:

Weg
Ik ben weg, weg in de mind.

Iedere keer dat ik iets 'erg vind', haal ik dit hele patroon omhoog, met als eindresusultaat dat ik mezelf verraad (weg in de mind) en hiermee een situatie gereflecteerd krijg waarin ik me zelf verraad. Waarmee ik dezelfde ervaring van 'het is te erg' herhaal. En zonder werkelijk in dit patroon te zien wat 'te erg' was, kom ik in de gekoppelde emoties terecht, wat inhoudt dat het zo erg is dat ik schrik, me afkeer, stop met ademen, en uiteindelijk helemaal weg ben in de mind. Ik weiger te leven als Zelf. En dat label ik als 'erg'.
Opnieuw heb ik mezelf verraden door helemaal in de mind te verdwijnen, wat 'te erg' is, dus weer het oordeel met de hele lading eraan vast in 'werking stelt', etc.
Bovendien ging ik, door niet een en gelijk als mezelf te staan door constant te oordelen, ieder zelf-verraad van de ander op mezelf betrekken, als verraad van mezelf door de ander in plaats van te zien dat ik mezelf verraadde in de situatie gereflecteerd in de ander, en hiermee de verantwoordelijkheid voor de ander op me nemen door te proberen de ander te laten inzien wat die gedaan had in plaats van zelf in zelf te zien, waarmee ik hetzelfde patroon bevestig namelijk dat ik afhankelijk ben van de ander dus van de mind (zie ook vorige blog) dus van zelfverraad.

Oei nu zie ik het:
met dit patroon heb ik mezelf afhankelijk gemaakt van zelfverraad.
Dus houd ik het in stand om in leven (als mind) te blijven.

Als ik in het patroon zie, in de patron, de baas als de mind, zie ik hoe het is opgebouwd en kan ik het gaan stoppen; ik kan gelijk gaan staan als de mind en baas in eigen huis worden, zelfbewegend in het fysiek.
Als een vorm van verraad zich opnieuw voordoet, als iemand zichzelf verraadt, zie ik dat iemand zichzelf verraadt. Ik zie hoe enorm weids verbreid dit verraad is in de wereld, dus ja, het komt nog veelvuldig voor.
Ik stop deelname hierin door te stoppen met beschuldigen hiervan, door te stoppen met iets erg te vinden, door te stoppen met mijzelf afhankelijk te houden van de ander van de mind, door te stoppen met mezelf te beschuldigen van zelfverraad en door te stoppen met mezelf redenen, bevestiging te geven voor zelfverraad.
Kortom: door te stoppen met mezelf afhankelijk te houden van de mind van zelfverraad.

Ik start met zelfvergeving van alle zelfoordelen die zijn voortgekomen uit het zelfverraad en van iedere keer dat ik dit zelfverraad heb bevestigd. Ik start met zien in de woorden die ik aan dit zelfverraad heb gekoppeld, van kinds af aan aangezien dit patroon zich vanaf de geboorte heeft gemanifesteerd, en terug, in het DNA is gevestigd.

Ik stop met het bevestigen van het DNA door te stoppen met zelfbeschuldiging en toe te passen het vergeven van mijzelf als mind.

Stop de bevestiging van het DNA:
http://www.desteni.net/
http://www.desteniiprocess.com/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten